PCM® Conflict Management

PCM_21

PCM Conflict Management je dvoudenní program, jehož cílem je podpořit účastníky ve zlepšení dovednosti řešení konfliktů. Program je založen na metodě PCM (Process Communication Model), která poskytuje zlepšení komunikačních dovedností s různými typy osobností, lepší identifikaci potenciálních problémů ve vztazích a pomůže Vám najít nejlepší způsob, jak nalézt řešení. To, co charakterizuje toto školení, je velká interaktivita, které je důležitá pro osobní zkušenost s různými nástroji a řešeními, získanými v průběhu tréninku.

Tento dvoudenní trénink přednášený v angličtině pořídíte za 16.000 Kč bez DPH.

Process-Communication-ModelPCM poskytuje spolehlivé a vyzkoušené metody pro porozumění hluboké struktury osobnosti, vlivu životních událostí na rozvoj osobnosti a dynamiku komunikace. PCM je založen na vědeckém objevu Dr. Taibiho Kahlera a používá se dokonce i v NASA, kde slouží při vzdělávání astronautů již od roku 1978. Dnes tento model používají ředitelé a manažeři velkých korporací a firem, politici a významní psychologové.

Účastníci tréninku obdrží:

  • Vysvětlení fází konfliktu
  • Způsoby řešení konfliktu
  • Vhled do struktury osobnosti
  • Nástroje pro rozpoznání hluboké struktury osobnosti ostatních
  • Strategie pro zlepšení komunikace s ostatními a vyřešení konfliktu, kterou lze využít ihned po zakončení tréninku

Program-tréninku

Program tréninku se skládá ze dvou fází:

Příprava-na-trénink

tipovi-licnosti-300x250V této fázi se účastníkům prostřednictvím on-line dotazníku vytvoří individuální zpráva, založená na PCM metodě, s přesnými informacemi o hluboké struktuře jeho osobnosti. Detaily této zprávy také obsahují více informací o každém typu osobnosti a jejího významu, který mají pro účastníka při spolupráci s ostatními lidmi.

Zpráva obsahuje následující témata:

  • Jedinečná struktura osobnosti
  • Vnímání světa a schopnost dívat se něj z jiného úhlu pohledu
  • Preference při spolupráci s ostatními
  • Oblíbené komunikační kanály
  • Části osobnosti, které nejčastěji při komunikaci používáme
  • Psychologické potřeby
  • Unikátní vzory stresu, které mohou sabotovat osobní a profesionální úspěch
  • Zvláštní akční plán

Trénink

 

Prostřednictvím pečlivě navržených částí s řadou interaktivních cvičení, získají účastníci modely a nástroje pro zlepšení komunikačních dovedností. Zároveň zkoušejí jejich dopady a využití při práci s různými jinými typy osobností.

Témata tréninku:

  • Způsoby, jak vznikají konflikty
  • Různé faktory, které vedou ke konfliktu
  • Pochopení různých způsobů reakcí v konfliktních situacích v závislosti na struktuře osobnosti
  • Základní charakteristiky šesti typů osobností podle PCM (Thinker, Harmonizer, Imaginer,  Persister, Promoter, Rebel)
  • Jak přesně v čas poznat konflikty a nedorozumění v rané fázi jejich vzniku
  • Základní psychologické potřeby každého typu osobnosti
  • Poznání a prevence možných konfliktů  
  • Poznání a řešení konfliktů
  • Výstupy z konfliktu jako výsledek různých strategií
  • Co různé typy osobnosti vede ke stresu
  • Co jsou spouštěče stresu a jak je rozpoznat v problémových situacích
  • Doporučení pro rozvoj a akční plán pro prevenci a řešení konfliktů